De Gouden Loeki bestaat dit jaar twintig jaar en daarom pakken ze het groots aan, want dit jaar kiezen ze de beste Gouden Loeki Aller Tijden. Manu
Hey Dombo!
Kent u hem nog? Die reclame van Rolo met dat irritante jongetje die zijn laatste Rolo niet aan een kleine olifant wil geven? Jaren later pakt de olifant de jongen, die inmiddels een man is geworden, terug. Rogier van der Ploeg is de regisseur en tevens de cameraman van de reclame. Manuëla vraagt zich af hoe de reclame precies is gemaakt. "We hadden heel weinig geld en we moesten een jonge olifant hebben. Er waren er toen maar twee van in Nederland. Ik denk dat de charme van de reclame ook de simpelheid ervan is."
Nooit verwacht
Om een succesvolle reclame te maken is het volgens Van der Ploeg heel belangrijk dat je de kijker iets geeft. "Dat kan een grap of een stukje gevoel zijn. Als je de kijker er niet bij betrekt wordt het niks. Rogier en zijn collega's hadden nooit verwacht dat hun Rolo-reclame zo'n groot succes zou worden. "We vonden het script heel leuk, maar we hadden dit echt niet verwacht."
Geniet hier nog even terug van deze Gouden Loeki:
Beluister hier het hele interview terug met de maker van de roloreclame: